Annet
Framtidas handel i norske byer
Les PowerPointene fra innledning om dette i Oslo Handelstands Forening.
Handelen er i stor transformasjon, og nye forretningsmodeller oppstår hele tiden. Samtidig vokser byene kraftig. Det grønne skiftet i økonomien innebærer endringer også for norsk varehandel. Biltilgjengeligheten i bysentra strupes ved hjelp av bompenger og nye bilfrie områder, samtidig vokser netthandelen sterkt innenfor mange varesegmenter.
Hvilke konsekvenser får dette i byer og tettsteder i Norge?
Vil den fysiske butikken fortsatt ha en rolle i norske bysentrum, og hvordan vil den rollen være?
Dette var temaet på et møte i Oslo Handelsstands Forening. Marit Elisabeth Jensen fra Cushman & Wakefield Realkapital svarte på disse spørsmålene ut i fra sitt ståsted.
Kommentarer
For ca. 10 år siden lastet de fleste ned musikk fra nettet. Man fikk flere sider som var full av virus som Napster.
Da Apple lanserte Itunes der man faktisk måtte betale for musikken, begynte det å endre seg. Også da Spotify kom. Folk var villig til å betale for musikken igjen. Itunes og Spotfy er konsepter som har tilpasset seg endringer i markedet.
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.