Miljø og kollektivtrafikk
NHO vil doble kollektivtilbudet og innføre rushtidsavgift
- Detaljer
-
Overordnet kategori: Temaer
-
Kategori: Miljø og kollektivtrafikk
-
Publisert tirsdag 21. april 2009 04:44
NHO ønsker et kollektivløft i byene. Det skal skje blant annet gjennom å doble kapasiteten på kollektivtilbudet i rushtiden og å gjøre det mer fordelaktig å reise miljøvennlig. Adam Smith forelo allerede i The Wealth of Nations fra 1776, å innføre veiprising fordi veier er et knapphetsgode. Og mens flere politiske partier fortsatt ikke våger, vil NHO ha veiprising, og et enda større kollektivløft i byene enn hva som er foreslått i Nasjonal transportplan 2010 til 2020.
Les mer hos NHO
You have no rights to post comments
Kommentarer
Man kan også jobbe for mer bilkollektivord ninger, sånn at folk heller kan kjøre frem til tog eller t-bane, sette igjen bilen der, og låne en ny bil der de kommer dersom det er nødvendig for å komme helt frem. Og mange kunne kanskje brukt bysykkel istedet for bil i en av endene (Den ordningen kunne også bygges ut, og opprettes flere steder)?
Man er nødt til å se på HVEM som fremmer forslaget, og vedkommendes gemytt, før man stemmer ja til slike tiltak.
NHO tenker profitt, og har aldri hatt særlig sansen for å la folket nyte godt av felles innsamlede midler, de er da ikke kommunister for pokker :-)
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.