Barn og Unge
Utdanningsforbundet bekymret for spesialundervisningen
- Detaljer
- Overordnet kategori: Temaer
- Kategori: Barn og Unge
- Publisert torsdag 30. januar 2014 04:34
Det er kjempebra når fagfolk sloss for kvaliteten på tjenestene. Utdanningsforbundet i Oslo har sendt en alvorlig bekymringsmelding til Fylkesmannen i Oslo og Akershus og bedt om at Fylkesmannen foretar tilsyn i Osloskolen.
Utdanningsforbundet er svært bekymret for hvordan elevenes lovfestede rett til spesialundervisning i ordinær klasse ivaretas. De frykter for at det er mange elever som ikke får det tilbud de har krav på etter Opplæringslovens § 5.1.
Bekymringen er basert på innspill fra medlemmer og tillitsvalgte i Utdanningsforbundet Oslo.
Les hele henvendelsen i vedlagte dokument.
Kommentarer
Det virker på meg som om flere og flere Oslo-foreldre til barn med rett på spesialundervis ning velger spesialtilbud framfor ordinær skole/klasse. Dette fordi rektorene rundt omkring på normalskolene sterkt oppfordrer til det, og fordi man som forelder til slutt ikke orker mer av skolens manglende prioritering av spesialundervis ningstimene.
Dette har jeg ikke tall på, kanskje noen som kjenner til dette?
I dei siste 12 åra etter Søgnenutvalet sin rapport om spesialundervis ninga i Noreg, har neppe osloskolen hatt ei positiv utvikling i relasjon til inkludering og ivaretaking av dei svakare elevgruppene. Difor er det flott
ar fagforeningen slår alarm. men kvar blir det av dei andre fagforeningane i osloskolen?
Leiarkulturen og mellomleiarkult uren er vel lite interessert i pedagogikken, for dei er budsjettbalanse n i fokus. Difor vert overdriven styringsrett, ordre-og instruksetikk viktigaste styringsinstrum enta.
"Smørjekulturen " i arbeidsmiljøet har vokse fram dei siste 12 åra, det er difor ikkje å undrast at det går ut over tilbodet og kvaliteten for dei svakaste gruppene i skolesamfunnet.
Den autoritære styreforma som har utvikla seg over tid, gjer at mange vegrar seg for å vera tydlege overfor mellomleiarane for da kjem "trugsmåla". Slike arbeidsmiljø vert prega av spenningar og katharsis i følge psykologen Arne Sjølund. Tendensane er vel ikkje heilt ukjente i osloskolen heller?
Det undareleg er at denne autoritære fryktkulturen som mange opplever, er svært kostbar for samfunnet. Det er svært dårleg samfunnsøkonomi å presse ut faggrupper til sjukemelding og tidlegpensjon, fordi det ser ut til at loijaliteten er overordna ytringsfridomme n i dette systemet.
Det er elles ein undarleg kultur at mange mellomleiarar får store lønspålegg i den lokale potten ved lønsoppgjera, samtidig som dei driv eigne firma innan t.d. bedriftsrådgjev ing. Dette er sjølvsagt fullt lovleg, men det sender unektlege signal om leiarfunksjonen sin karakter i osloskolen.
Utdanningsforbu ndet, ta tilbake slagordet: "Ein for alle, alle for ein".
Slår solidariteten sprekker, har lærarstanden tapt! Og Margareth Tetschers
metodar innført!
Kjenner igjen dette. IOP en til min sønn har jeg ikke sett dette året. Han går på videregående, og har rett til spesialundervis ning (har vedtak på det), fungerer særdeles dårlig.
Fikk beskjed om at alle har rett til tilpasset opplæring. Dermed så får han ikke tilrettelagt opplæring.
Læring i videregående skole legger opp til ett stort antall skoletapere!
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.