Eldreomsorg

Utlysning av tjenestekonsesjon for hjemmetjenester

Utlysning av tjenestekonsesjon for hjemmetjenesterByrådet fortsetter ordningen med tjenestekonsesjon for private leverandører av hjemmetjenester i Oslo kommune (se kunngjøringen nedenfor). Og nok en gang prioriterer ikke Byrådet langsiktighet og forutsigbarhet for brukerne av hjemmetjenestene: konsesjonstiden er 2 år.

Som en del av kunngjøringen offentliggjøres det grunnlagsdata for brukerne av Oslos hjemmetjenester, og det tilbudet som gis av private leverandører og kommunen selv.

Jeg tar gjerne i mot synspunkter og innspill.

Les innbydelsen til å søke tjenestekonsesjon

Kommentarer   

#1 Haakon 15-11-2012 15:41
Nå er det vel slik at brukeren er i kontakt med den enkelte person som kommer på døra og skal hjelpe, Ivar. Ikke med eier.
Jeg har venner som bor i Oslo og trenger hjemmehjelp. De opplever at det kommer nye mennesker hele tiden. Det er noen ganger samme menneske kommer flere ganger, men dette er bare tilfeldigheter. Og det er offentlig og det er en "evigvarende kontrakt".

Jeg tror derfor ikke brukeren kommer til å merke forskjell om det er 2 år eller 4 eller 6 års avtaler. Men, med mindre organisasjoner øker muligheten for at samme menneske kommer flere ganger, man kan øke tryggheten og bekjentskapen. Øke trivselen for mottakeren.
#2 Ivar J 15-11-2012 17:53
Haakon: Skifter leverandør, følger naturligvis også de ansatte i samme firma ut av leveransen. Så,jo oftere man skifter leverandør jo mindre stabilitet blir det i personalgruppen som møter hjemmetjenstebr ukerne.
#3 Haakon 15-11-2012 21:30
Det er sant, Ivar.
Men - det er egentlig slik at det er så mange forskjellige mennesker i dag og også så stor utskiftning at jeg tror ikke brukeren kommer til å se rare forskjellen - evt til det bedre siden det er mindre enheter og færre ansatte i alternativene.

Spør brukerne litt så får du fasit :-)

You have no rights to post comments