Miljø og kollektivtrafikk
Politikerskapt kollektivtrafikk-byråkrati
- Detaljer
- Overordnet kategori: Temaer
- Kategori: Miljø og kollektivtrafikk
- Publisert søndag 19. februar 2012 01:28
For få år siden var Oslo kommunes engasjement i kollektivtrafikken samlet i 2 selskaper. I dag er dette spredd over hele 22 selskaper. Selskaper som kjøper og selger tjenester til hverandre, konkurrerer med hverandre, krangler med hver andre, som hver har sitt toppbyråkrati.
Tror du dette skaper bedre og mer effektive tjenester? Naturligvis ikke. Dette er et politikerskapt byråkrati som særlig Fremskrittspartiet og Venstre elsker.
Les Byrådets notat til bystyrets finanskomite.
Kommentarer
kollektivsystemet bør samles i ETT selskap og kostnaden tas
via skatteseddelen. På den måten frigjør vi byråkrater,det
blir lettere og administrere og gjøre vedtak. Dessuten blir
det lettere og styre kollektivtrafik ken opp imot bilkjøring.
Dvs. at mijøet også kunne tjene på det.
Privatisering: kanalisering av statlige og kommunale resurser ned i private lommer.
Metodene dette gjøres på er satt sammen av så mange elementer at mannen i gata ikke klarer å se sammenhengen, og store deler av norsk næringsliv nå er tuftet på å spise av lasset uten å skape varige verdier.
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.